lördag 7 februari 2015

Superbra priser på badhuset, och peppning från J fast vi bor långt ifrån varandra.

Då var stegräknaren på igen. J och jag anmälde oss till Startskottet 2015 genom Tappa.se. Vi är båda lite dåliga på att prioritera oss själva och ta oss tid att motionera. Genom Startskottet kan vi peppa varandra trots att vi bor så långt i från varandra.

Hösten och julen var brutal!! Eller rättare sagt var den kanske lite för mysig med många vänner och gott att äta och dricka.
Mina mått 18 januari 2015.

Som ni ser ligger mina mått lite över snittet på nästan allt...
utom längden där jag är kortare än snittet. Tack för uppmuntran optitex.com ;-)
Baddräkt från KappAhl

Bikinins nederdel satt nu obehagligt tajt och min första tanke var "Skit, jag måste träna för att kunna komma i bikinin så jag kan gå och bada i badhuset med barnen" den tanken omvärderades kvickt och blev "Jag måste köpa nya badkläder så att jag känner mig bekväm att bada i badhuset med barnen". Sagt och gjort. Baddräkter har en tendens att i vissa affärer vara lite tantiga, men på KappAhl hittade jag en som faktiskt var ganska snygg och framför allt bekväm. Så mycket enklare steget till badhuset blev.

Dottern skulle på disko och då passade jag och sonen på att bada i det lokala badhuset och umgås med vänner.

En fredag i månaden har badhuset aqua-tracken framme. En stor uppblåsbar lek-grej som de har i stora basängen (för oss som vill motionssimma går det alldeles utmärkt ändå). Då brukar det komma ganska många barn och ungdomar. Totalt kom det 70 barn och ungdomar den kvällen. Härligt att se hur de lekte och härjade (och fick massvis med motion utan att de ens tänkte på det).

Vad kostar det att komma in på badhuset i vårt härliga samhälle under 2015? Först ska vi kolla vad det kostar på andra ställen.
Höör: Barn 40 kr. Vuxna 60 kr. Familj 160 kr.
Kristianstad: Barn 15/30 kr. Vuxna 65 kr. Familj 130 kr.
Eslöv: Barn 45 kr. Vuxna 70 kr. Familj 190 kr.
Sösdala: Barn 15 kr.Vuxna 30 kr. Familj 75 kr.
Ännu en fördel med att bo i ett lite mindre samhälle!!

Eftersom jag är kommunalanställd och medlem i Fritidsföreningen HUMOR betalar jag som vuxen bara 15 kr. 15 kr!! Dessutom har vi en förmån i form av friskvårdsbidrag. Vi har 750 kr som kan gå till simning, spinning, Zumba, få kontorsmassage mm. Använder man det till bara simning kan man gå och simma 50 gånger.