måndag 13 mars 2017

Tidig morgon - du är inte klok

04:00 väckaklockan ringer. Jag skuttar genast upp innan jag hinner känna efter hur trött jag egentligen är så här löjligt tidigt. Värmeljus tänds, de nattjästa frallorna sätts in i ugnen, kaffe bryggs och ägg kokas. En timme senare pussar jag barnen på kinden och viskar: Dags att stiga upp, frallorna är klara. Utan protester går barnen direkt och gör vid sig. De äter flera frallor var och tittar lite på "Sofia den första". Min mans kommentar på detta var att jag inte var klok.*fniss* Det var verkligen såå mysigt.

Nu ikväll bad jag barnen att lägga sig lite tidigare. Fast de sa att de inte var trötta somnade de väldigt snabbt.

Jag måste nog erkänna att kl 4 var alldeles för tidigt även för mig. Så ikväll lyxar vi till det med ost, rökt rådjurs kött och lite annat smått och gott.