tisdag 25 februari 2014

Olika sätt att se på små (obetydliga?) saker

Tidig morgon på väg till jobbet...

J: Åh vad härligt de börjar komma upp.
K: Va?
J: Blommorna.
K: Var???

I refugen mellan vägbanorna har det kommit upp små gula blommor. K ser dem knappt, precis som de flesta andra. Jag ser inte bara de gula små knopparna. Inom mig ser jag redan hur det kommit upp fullt av både gula och lila blommor.

Så är det nästan i allt i mitt liv. Många andra verka tycka att vissa saker är litet och nästan obetydligt, medan jag ser att det kan bli stort och vackert. Jag vet att det är ett naivt sätt att se på verkligheten, men jag är tacksam att det är så jag ser det.

Nästan alla ser bara 2 vägar...

Krokos, krokus, vårblommor, Hässleholm
... men jag ser de små knopparna som snart kommer att spicka ut.

De syns inte mycket men de syns, och snart kommer det att spraka av lila och gula blommor.